Sorgligaste Teknikpryl …

29 september, 2010 kl. 09:41 | Publicerat i Dagens bild, Film, Ospecifikt | 2 kommentarer

För några dagar sedan fick jag SMS att paketen har anlänt till närmaste postkontoret …

Vanligtvis är jag sprallig inför en ”ny teknikpryl” som många andra män. Men livet med Yuki har förändrat min livssyn och prioriteringar … Framför Yuki blev allt lyx obetydligt, för lyx och glädje fanns framför mig …

En dag senare fick jag påminnelse om att paketet har anlänt … Suck …
En pryl som inte har någon värde … vad ska jag använda den till … ? Till begravningen … ?
En pryl som gör mig ledsen … varför ska jag hämta ut den … ?

Det hela började med att min förra gick sönder … Jag hade en äldre modell med minikasett.
Jag hade precis spelat in efterlängtade första dialog med Yuki. Jag var sååå lycklig, för det här var ett tecken på utvecklat hjärna. Jag såg inga gränser hos Yuki’s utveckling, helt fantastisk känsla!

Men så hände det som inte fick hända … bandet trasslade och apparaten gick sönder … Otroligt frustrerad!

Vi visste inte hur länge Yuki fick vara hos oss … för Yuki fanns hos oss endast på lånad tid …
Jag ville inte missa just den här stunden med Yuki …
Jag kanske kände någonstans att tiden höll på att rinna ut … jag vet inte …

Men … men jag hann inte, det var för sent …
Jag beställde nya varan några dagar innan Yuki blev till en ängel … varan kom några dagar efter Yuki’s död …
För att strö salt på öppet sår så sänkte de priset på samma vara i en annan butik …

Pengarna är obetydlig … att jag inte fick användning för ändamålet känns riktigt sorgligt … jag blir bara påmind om allt tråkiga. Varför ska jag nu hämta ut den … Varför?
Det var ju till för Yuki …

Jag orkade inte … jag avvaktade i två dagar för att ta en funderare, hämta ut varan eller göra öppet köp …

Yuki … vad ska pappa göra … ?
Den var ju till för dig … men du finns inte kvar hos mig längre … vad ska jag göra …

Jag tittade länge på en bild på dig och din storasyster … bilden är från den tiden vi var i barnintensiven …

Yuki vet att hon har en storasyster. Att leva i nuet, att fånga stunden och det där lilla är för pappa minst lika viktig att göra för storasyster som för för dig Yuki … det får jag inte glömma. Det är nåt jag har fått lära mig från dig Yuki.

Jag får inte vara ledsen hur länge som helst … för jag är säker på att jag kommer att minnas 81 dagar som de absolut finaste, lyckligaste och mest lärorika dagar i mitt liv …

Yuki, jag ska fortsätta att ta bilder och video … Vi ska fortsätta att vara lyckliga, för din själ lever vidare i våra hjärtan, din storasyster har sagt det!
Genom att ta bilder och video på din storasyster kanske du fastnar på bild en vacker dag …

Jag har bestämt mig för att hämta ut kompakt digital HD videokamera …

 

 

PS: Jag ska visa dig en klipp av din spralliga storasyster. Men säg inte att jag har visat det för dig … Det är din och pappas *hemlighet*.

På grund av upphovsrättsliga skäl (låten) kan filmen blockeras inom snar framtid …

Jag ska be en professionell videoredigerare att försöka laga det lilla jag har tagit på Yuki med min förra videokamera …


2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vilken klok storasyster! Ni är en sån jättefin familj, jag blir lika rörd varje gång du berättar om något ni gör eller säger…Vad roligt och få se familjen oguogu med rörliga bilder. Tänker på er jättemycket.
    Stor kram, Mari

  2. Klokt av dej att hämta ut ditt paket. Det finns så oändligt många fler ögonblick att fånga. Det gäller bara att kunna se dem.
    Som helt utomstående kan man verkligen känna att lilla Yuki ”lever” vidare inom er och alltid kommer att ha en självklar plats i era hjärtan.
    Ta hand om varandra.
    Kram!


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

