Dödsannons …

8 oktober, 2010 kl. 02:36 | Publicerat i Dagens bild, Ospecifikt | 7 kommentarer


Dödsannons …

Att bli tvungen att skriva sitt barns dödsannons, man kan inte annat än att skaka på huvudet …

Det hela är så overkligt att jag inte finner ord … Önskar att det var ett dåligt skämt … Men det är det inte, det är verklighet för mig …

Jag hade tänkt skriva något fint till dig Yuki, men jag hade inte krafter nog … förlåt …
Men jag lade din signum i annonsen, bild på din hand så alla får veta att det är du Yuki …

 

Dödsannonsen publicerades idag …
Jag läste annonsen om och om igen …

Vår älskade Solstråle Yuki Oguma 尾熊 ゆうき *2010 07 04 +2010 09 22 …

Vår älskade Solstråle Yuki Oguma 尾熊 ゆうき 

Vår älskade Solstråle …

Vår älskade …

Det är min dotter Yuki’s namn som står där … det är min prinsessa Yuki’s namn som står där … Men som förälder har jag fortfarande otroligt svårt att förstå det. Att läsa korstecknet och dödsdatum …

Jag vet att hon är död … men just det där med att läsa en dödsannons med sitt barns namn på … hur är det möjligt!? Det är ju helt i fel ordning!?

Att jag som pappa ska behöva skriva en dödsannons för mitt barn under min livstid var det sista jag hade i mina tankar …


7 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Styrkekramar!

  2. Det är overkligt. Så sjukt overkligt. Och så rätt och slätt orättvist. Så galet fel.

  3. Mitt hjärta gråter för er. Ni fick för en kort tid spendera tid med en hjältinna. En riktig liten kämpe. Hon valde er som föräldrar. Just ER. Hon har lärt er något och hon har under sin korta tid på jorden påverkat mer än de flesta.
    Att dela med dig av dina tankar och att låta oss alla få lära känna er prinsessa har lärt oss alla något.
    Hoppas ni finner styrka i allt.

    Kramar från oss och vår lilla kämpe.

  4. Så otroligt fint skrivet! Dina tankar går rakt in i hjärtat och jag har svårt att finna orden att beskriva känslan som infinner sig hos mig. Att vara tvungen att ta farväl av sitt lilla barn kan inte vara lätt, jag beundrar er styrka som delar med er av er sorg till oss andra som får ta del av er underbara tid med er lilla prinsessa. Mina tankar finns med er!

    Vila i frid prinsessan Yuki…

  5. Åhh, den fina ,söta, goa lilla handen.
    Ingen ska som sagt behöva sätta ihop en dödsannons till sitt älskade barn. Tänker på er dagligen och hoppas ni tar er igenom en dag i taget.
    Kramar om!

  6. Finns inga ord egentligen.

    Lilla Yuki leker tillsammans med de andra änglarna i himlen nu.
    Och vet ni vad?
    Jag tror bestämt att söta Yukiflickan är den sötaste av dem alla.

    Yuki!
    Du visade vad kärlek handlar om den korta tid du fanns här på jorden.
    Du kommer visa detsamma även från där du finns nu.

    Varma hälsningar till mamma, pappa och din storasyster från Ninacian med tårar i mitt hjärta.

  7. Mitt varmaste deltagande. Från Ulrika Vallgårda (Tores mamma) Berätta om ni kommer till Luleå någon gång.
    Kramar!


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

