Andra tecken om Yuki som får mig att le …

8 november, 2010 kl. 07:07 | Publicerat i Dagens bild, Ospecifikt | 4 kommentarer

Jag är inte den typen som tror på olika tecken och andra oförklarliga händelser, slump. Jag är mer för vetenskap och statistik. Men eftersom jag känner en lättnad och kan le åt dessa händelser så kanske det finns någonstans i min själ där jag tror på sådant … ?

Jag märkte det inte först … kanske för att jag var så ledsen …
Men en dag när vi hälsade på Yuki i kapellet så såg jag att det satt en liten lapp på framsidan av kistan. Det stod bland annat hennes namn, födelse och dödsdatum samt namn på anlitade begravningsbyrå och begravningsdatum etc … inget ovanligt med det …

Jag har svårt att tro att man kan skriva fel på sådan viktig fakta, men tydligen så kan man det … Till min förvåning så stod det

Födelsedag: 1910 07 04

på en sådan liten kista … !?
Jag kunde inte annat än att le åt saken, för Yuki blev 100 år gammal …
Det var 81 väldigt färgstarka och intensiva dagar men kärleken hon gav oss var definitivt utan tvekan värt 100 år …

 

Det finns en ställning utanför kapellet där man lägger blommorna för att hedra minnen från de som nyligen har gått bort …
Efter begravningen bestämde vi att lägga flesta av blommorna där …
Vi har varit där flera gånger efter begravningen … bara för att titta och känna på atmosfären, i hopp om att kanske kanske få se en glimt eller skugga av Yuki …
Vi var där senast igår … trots att det har gått mer än en vecka med kyla och snö så var blommorna fortfarande intakta och fina …

 

Yuki’s begravning skedde en vecka innan alla helgons dag.
En artikel inför alla helgons dag publicerades i Piteå tidningen fredagen den 5 november. Och av en ren slump (!?) användes Yuki begravningsblommor som bild till artikeln.

Jag behöll tidningen som ett minne av Yuki …
Kanske ville Yuki trösta oss och visa att hon kommer att hälsa på oss i någon form … på ett eller annat sätt …

 

Pappa ser dig Yuki … pappa hör dig … pappa känner värme från dig Yuki …

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vilket vackert kapell!

  2. Det är skönt att läsa att du kan le åt de små tecknena från Yuki. Det att de skrivit fel på lappen till hennes lilla kista så hon blev 100 år istället. Jag är övertygad om att hon lämnat lika många minnen och avtryck efter sej på sina 81 dagar som om hon levat 100 år.
    Kapellet var verkligen vackert.
    Kram!

  3. Kapellet är jättevackert och nästan allra vackrast med all den vita snön som ligger runt det nu.

    Det är faktiskt lite gulligt det där med felskrivningen på Yukis kista.
    100 års kärlek av Yuki till er och 100 års kärlek från er till Yuki.
    Det är ju vackrast av allt.

  4. Vet inte om jag sagt det förut men här har du ett tecken till.
    De två första kommentarerna är skrivna av Katarina och Carina.
    Och faktum är att jag heter Catharina.
    Lite lustigt, eller hur?

    Skör väl om Er!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

